"ТВОЄ ПРАВО" - фахові юридичні консультації -

захисти себе!

Меню сайту
Категорії розділу
Кримінальне право [18]
Житлове право [45]
Земельні правовідносини [14]
Сімейне право [18]
Адміністративне право [32]
Соціальне забезпечення [45]
Спадкове право [16]
Трудове право [54]
Поради юриста [42]
Пошук
Головна » 2010 » Грудень » 25 » Земельні спори

23:32
Земельні спори
ХТО РОЗГЛЯДАЄ ЗЕМЕЛЬНІ СПОРИ

Відповідно до частини першої статті 158 Земельного кодексу України (далі — Земельний кодекс) земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.
Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах.
Порядок розгляду земельних спорів органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів визначено положеннями статті 159 Земельного кодексу.
Згідно з чинним Земельним кодексом земельні спори розглядаються на сесіях рад чи засіданнях їх виконавчих органів з викликом сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору.
Нажаль порядок підготовки справи до розгляду земельних спорів на сесіях рад чи засіданнях їх виконавчих органів законодавчо не визначений і не врегульований, як і детальних процесуальних правил ухвалення таких рішень, за результатами розгляду земельних спорів.
Відповідно до ч. 4 ст. 159 Земельного кодексу:
1) земельні спори мають розглянути на підставі заяви однієї зі сторін у місячний термін із дня подання заяви;
2) відбувається це за участі зацікавлених сторін, які повинні бути заздалегідь повідомлені про час і місце розгляду спору. У разі відсутності сторони на першому вирішенні питання й офіційної згоди на його розгляд останній переноситься. Повторно відкласти розгляд можливо лише з поважних причин. Відсутність сторони без поважних причин на повторному розгляді земельного спору вже не зупиняє його розгляд і прийняття рішення;
3) у рішенні мають визначити порядок його виконання;
4) рішення передають сторонам у 5-денний термін із часу його прийняття.
Щодо атрибутів такого рішення із земельного спору, то вони законодавчо не врегульовані.
Як зазначає ч. 5 ст. 158 Земельного кодексу, у разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів спір вирішується судом.
Разом з тим, потрібно мати на увазі положення ст. 20 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", яка зазначає, що державний контроль за діяльністю органів і посадових осіб місцевого самоврядування може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, і, що дуже важливо, не повинен призводити до втручання органів державної влади чи їх посадових осіб у здійсненні органами місцевого самоврядування наданих їм власних повноважень.
Категорія: Земельні правовідносини | Переглядів: 2187 | Додав: ВКарпатах | Теги: Земельні спори | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Грудень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Статистика

Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Реклама
З питань
розміщення реклами
звертайся
за тел. 063 61 21 545
Copyright "Твоє право" © 2024. При копіюванні матеріалу гіперпосилання на сайт pravnik.at.ua обов'язкове. Хостинг від uCoz