Нові правила прийняття в експлуатацію приватних будинків
Згідно з Тимчасовим порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних і садових будинків з господарськими спорудами та будівлями, побудованих без дозволу на виконання будівельних робіт, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1035 від 09.09.2009 р., передбачено спрощену процедуру видачі забудовникам сертифіката відповідності — документа, що підтверджує прийом в експлуатацію приватного будинку. Дозвіл, прийняття в експлуатацію та видача сертифікату необхідні для того, щоб, побудувавши без дозволу влади на своїй землі будинок, ви не стали його власником. Це передбачено ч. 2 ст. 376 Цивільного кодексу України. Тобто передати у спадок або продати чи подарувати будинок не можна. Згідно з Законом України «Про планування і забудову територій» підставою для оформлення права власності на завершені будівництвом об'єкти нерухомості є сертифікат відповідності (раніше документ називався свідоцтвом), який можна отримати в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю (ст. 30-1 цього Закону). Відповідно до зазначеного вище Тимчасового порядку, подавши до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю за місцем знаходження будинку заяву про прийняття його в експлуатацію, додавши до нього деякі документи і сплативши невеликий штраф за ст. 97 Кодексу про адміністративні правопорушення України, можна отримати сертифікат відповідності. Треба додати ще вартість самого сертифіката. Узаконити можна лише будинки, побудовані в період з 5 серпня 1992 по 1 січня 2008 рр., а заяву треба встигнути подати до кінця 2010 року. До районної інспекції державного архітектурно-будівельного контролю необхідно подати: довідку про погодження прийняття приватної будівлі в експлуатацію, видану на підставі рішення виконкому місцевої ради (форма довідки наводиться в додатку до цього Тимчасового порядку); техпаспорт приватного будинку, виданий Бюро технічної інвентаризації для узаконення приватних будинків загальною площею до 200 м2 і не більше ніж двоповерхових, з господарськими спорудами та будівлями загальною площею до 100 м2. Якщо особа має будинок та споруди вказаних вище квадратних метрів, то додатково до інспекції потрібно представити; документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій розміщено будинок; звіт про проведення технічного огляду (обстеження) на предмет відповідності приватного будинку державним стандартам, будівельним нормам і правилам, нормативним актам з пожежної безпеки, санітарного законодавства, що діяло на момент завершення будівництва, складений організацією, яка має на це відповідну ліцензію. Цей звіт має бути узгоджений з місцевим органом державного пожежного нагляду та державною санітарно-епідеміологічною службою. Обов'язковими умовами для легалізації забудови повинні бути наявність права власності на земельну ділянку, на якій розміщено будинок, дотримання будівельних норм і правил, а також відсутність порушень прав інших осіб.
Підскажіть будь ласка чи потрібно звертатися для оформлення права власності на будинок після отримання сертифіката відповідності, якщо так, то куди?, які потрібні документи(крім сертифіката)?
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]