Зменшення
плати ЖЕку за квартиру - це можливо?
Спеціальним Законом України "Про житлово-комунальні
послуги" врегульовано основні засади організаційних, господарських
відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг
між їхніми виробниками, виконавцями й споживачами, а також їхні права та
обов'язки. Зокрема, цим Законом установлено, що комунальні послуги надаються
споживачу безперебійно.
У разі ненадання або надання не в повному
обсязі житлово-комунальних послуг, зниження їхньої якості в порядку, визначеному
договором або законодавством, споживач має право на несплату вартості цих
послуг або на зменшення розміру плати за надані послуги.
Згідно із законами "Про
житлово-комунальні послуги та "Про захист прав споживачів" особа, яка
регулярно сплачує за житлово-комунальні послуги, але не одержує їж, має право
звернутися до виробника із вимогою поновити надання послуг. Щоб засвідчити факт
ненадання послуг, потрібно скласти відповідний акт. Без таких актів у кожному
конкретному випадку всі звинувачення абсолютно безпідставні.
У разі порушення виконавцем
умов договору споживач має право викликати його представника для складення та
підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, якісні
та кількісні показники порушень тощо. Представник виконавця зобов'язаний
з'явитися на виклик споживача для підписання акта-претензії не пізніше терміну,
визначеного договором (не пізніше ніж протягом двох робочих днів). Акт-претензія
складається споживачем і представником виконавця й скріплюється їхніми
підписами. Коли представник виконавця в погоджений умовами договору термін не
прибув або необґрунтовано відмовився від підписання акта-претензії, такий
документ вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів
вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачу обґрунтовану
письмову відмову в задоволенні його претензій.
Виконавець зобов'язаний
розглядати у визначений законодавством термін претензії та скарги споживачів і
проводити відповідні перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги в
разі ненадання або надання їх у неповному обсязі чи із зниженням їхньої якості.
У разі перевищення
нормативно встановлених термінів, за винятком настання форс-мажорних обставин,
виконавець (виробник) несе відповідальність згідно із законом.
ІЗ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
У яких випадках можуть бути
перерви з надання компослуг, і чи повинні про це попереджати заздалегідь?
Припинення надання
комунальних послуг визначено ч.3 ст.16 Закону України "Про
житлово-комунальні послуги" і можливе за таких випадків:
1) через проведення ремонтних і профілактичних робіт
виконавцем/виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих
рад або місцевими державними адміністраціями згідно з будівельними нормами і
правилами, правилами технічної експлуатації та користування, положеннями про
проведення поточного і капітального ремонтів, іншими нормативними документами;
2) під час міжопалювального періоду для систем опалення, рішення про
початок та закінчення якого ухвалюється виконавчими органами відповідних
місцевих рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних
умов, згідно з будівельними нормани і правилами, правилами технічної
експлуатації, іншими нормативними документами;
3) унаслідок ліквідації наслідків події, пов'язаної з обставинами
непереборної сили. У випадках таких перерв виконавець/виробник зобов'язаний
повідомити через засоби масової інформації про таку перерву споживача не пізніш
ніж за 10 днів (за винятком перерви, що виникла внаслідок аварії або обставини
непереборної сили). У повідомленні потрібно зазначити причину та строк перерви
в наданні відповідних послуг.
Юрист БО «Твоє право» Андрій ВОВК
|