"ТВОЄ ПРАВО" - фахові юридичні консультації -

захисти себе!

Меню сайту
Категорії розділу
Кримінальне право [18]
Житлове право [45]
Земельні правовідносини [14]
Сімейне право [18]
Адміністративне право [32]
Соціальне забезпечення [45]
Спадкове право [16]
Трудове право [54]
Поради юриста [42]
Пошук
Головна » 2010 » Жовтень » 3 » ПЕРЕДВИБОРЧА АГІТАЦІЯ: ОБМЕЖЕННЯ ТА МОЖЛИВІ ПОРУШЕННЯ

20:52
ПЕРЕДВИБОРЧА АГІТАЦІЯ: ОБМЕЖЕННЯ ТА МОЖЛИВІ ПОРУШЕННЯ
Відповідно до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Політична реклама - це одна з форм передвиборної агітації, розміщена за допомогою рекламних засобів, яка спонукає виборців голосувати за або не голосувати за певного суб'єкта виборчого процесу.
До політичної реклами належить:
- використання символіки або логотипів політичної партії, місцевої організації партії, яка є суб'єктом виборчого процесу,
- так само повідомлення про підтримку місцевої організації партії, кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови шляхом видовищних чи інших публічних заходів
- привернення уваги до участі у таких заходах місцевих організацій партії чи певних осіб як кандидатів
Участь у передвиборній агітації забороняється:
1) іноземцям, особам, які мають подвійне громадянство, та особам без громадянства;
2) органам державної влади, органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам і судам;
3) у робочий час посадовим та службовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, крім випадків, коли відповідна посадова чи службова особа є кандидатом у депутати чи кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;
4) командирам військових частин та їх заступникам серед своїх підлеглих, крім випадків, коли відповідна особа є кандидатом у депутати чи кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;
5) членам виборчих комісій протягом строку повноважень відповідних виборчих комісій.
Кандидатам, які займають посади, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних, комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових частинах (формуваннях), забороняється у робочий час залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов'язаної з проведенням передвиборної агітації, підлеглих їм осіб, службовий транспорт, засоби зв'язку, устаткування, приміщення, інші об'єкти та ресурси за місцем роботи, а також використовувати службові чи виробничі наради, збори колективу для проведення передвиборної агітації.
Передвиборна агітація може здійснюватися виключно за кошти виборчого фонду кандидата:
1) шляхом проведення зборів, зустрічей з виборцями, мітингів, демонстрацій, процесій, публічних дебатів, дискусій та інших масових заходів;
2) шляхом розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів;
3) через засоби масової інформації;
4) в інших формах, що не суперечать Конституції та законам України.
Із старт виборчої кампанії, з 11.09.2010 р. по наступний день від рішення ТВК про реєстрацію особи кандидатом, агітація заборонена і розповсюдження будь-яких матеріалів, проведення зборів, заходів масового характеру із змістом та метою «голосуйте, або не голосуйте» суворо заборонено.
При організації публічних заходів в період після реєстрації особи кандидатом, слід враховувати наступні моменти:
а) про проведення таких публічних заходів, крім органів державної влади та органів місцевого самоврядування, необхідно завчасно повідомити ТВК і обов’язково зазначити час та місце проведення;
б) кандидат має право на договірній основі за рахунок коштів власного виборчого фонду орендувати будинки і приміщення усіх форм власності для проведення зборів, мітингів, дебатів, дискусій та інших публічних заходів передвиборної агітації;
в) ТВК також може проводити публічні заходи, участь в яких можуть брати кандидати;
г) напередодні і в день виборів забороняється проведення масових акцій (зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо) від імені кандидатів та політичних партій.
У цей же час забороняється проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів і телепередач чи інших публічних заходів на підтримку місцевої організації партії, кандидата, а також оголошення про підтримку проведення таких публічних заходів.
При виготовленні друкованих агітматеріалів під час виборчої кампанії, необхідно пам’ятати наступні моменти та чітко їх дотримуватись:
а) до друкованих агітматеріалів належать плакати, листівки, буклети, інше;
б) друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється;
в) місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатних виборчих округах, кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови можуть виготовляти друковані агітаційні матеріали із застосуванням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у цих матеріалах, повинні відповідати вимогам закону;
г) виготовлення та розміщення інших агітаційних матеріалів, повинно відбуватися виключно при наявності угоди з виробником, розповсюджувачем, а також оплати згідно угоди;
д) кандидати зобов’язані подати по одному примірнику кожного друкованого агітаційного матеріалу, виготовленого за рахунок власних виборчих фондів, не пізніш як через два дні після його виготовлення до відповідної ТВК.
В період виборчої кампанії кандидати мають право на підставі угоди між ЗМІ та розпорядником виборчого фонду розповсюджувати агітаційні матеріали, в тому числі передвиборчі програми.
Заборонено розміщення агітматеріалів в зарубіжних засобах масової інформації, що діють на території України, або без укладення угоди, або без надходження коштів на рахунок редакції (видавця).
Ефірний час (прямий ефір або запис) надається державними та комунальними телерадіоорганізаціями між дев'ятнадцятою і двадцять третьою годинами за київським часом виключно за кошти виборчого фонду.
Включення в інформаційні телерадіопрограми агітаційних матеріалів місцевих організацій партій, не допускається.
ЗМІ усіх форм власності забороняється протягом семи днів перед днем виборів (остання подача 24 жовтня) поширювати інформацію про результати опитувань громадської думки щодо місцевих організацій партій та кандидатів.
Завершення агіткампанії - п’ятниця, 29 жовтня 2010 р, 2400.
Передвиборні агітаційні матеріали знімаються з 24 години останньої п'ятниці, що передує дню виборів, відповідними службами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах цінних паперів, кредитів, лотерей, товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора політичної партії, місцева організація якої є суб'єктом виборчого процесу, або інших агітаційних матеріалів, за умови, що вартість таких товарів не перевищує п'яти відсотків мінімального розміру заробітної плати) та інших матеріальних цінностей або робіт чи послуг.
Забороняється розповсюдження завідомо недостовірних відомостей про кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, політичної партії або її місцевої організації - суб'єкта виборчого процесу.
Місцева організація партії, кандидат мають право звернутися до ЗМІ що оприлюднив інформацію, яку місцева організація партії або кандидат вважають недостовірною, з вимогою опублікувати їх відповідь. ЗМІ, не пізніш як через два дні з дня звернення з вимогою про відповідь, але не пізніше останнього дня перед днем виборів зобов'язаний надати місцевій організації партії, кандидату, щодо яких поширено недостовірну інформацію, можливість оприлюднити відповідь: надати такий самий ефірний час відповідно на телебаченні чи радіо або опублікувати в друкованому засобі масової інформації наданий місцевою організацією партії чи кандидатом матеріал, який повинен бути набраний таким самим шрифтом і розміщений під рубрикою "Відповідь" на тому ж місці шпальти в обсязі, не меншому, ніж обсяг інформації, що спростовується.
Відповідь повинна містити посилання на відповідну публікацію в друкованому засобі масової інформації, передачу на телебаченні, радіо та на інформацію, що спростовується. Відповідь, оприлюднена в останній день перед днем виборів, не повинна містити прямих закликів до голосування за або неголосування за певну місцеву організацію партії, кандидата. Відповідь має бути оприлюднена без додатків, коментарів та скорочень, за рахунок засобу масової інформації. Відповідь на відповідь не надається.
Категорія: Поради юриста | Переглядів: 6850 | Додав: ВКарпатах | Теги: передвиборча агітація | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
2 Оксана Зотько  
0
а якщо є агітація в інтернеті ще сьогодні,а вже з 00,00 не повинно було бути. куди можна поскаржитись?

1 наташа  
0
Чи маэ право проводити право проводити агітацію член дільничної виборчої комісії і яку відповідальність це за собою тягне

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Жовтень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Статистика

Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Реклама
З питань
розміщення реклами
звертайся
за тел. 063 61 21 545
Copyright "Твоє право" © 2024. При копіюванні матеріалу гіперпосилання на сайт pravnik.at.ua обов'язкове. Хостинг від uCoz