"ТВОЄ ПРАВО" - фахові юридичні консультації -

захисти себе!

Меню сайту
Категорії розділу
Кримінальне право [18]
Житлове право [45]
Земельні правовідносини [14]
Сімейне право [18]
Адміністративне право [32]
Соціальне забезпечення [45]
Спадкове право [16]
Трудове право [54]
Поради юриста [42]
Пошук
Головна » 2011 » Травень » 15 » 8 «стресових типів» офісного працівника. Пора лікуватися!

16:01
8 «стресових типів» офісного працівника. Пора лікуватися!
8 «стресових типів» офісного працівника. Пора лікуватися!
Стрес на роботі - один із самих підступних і тривалих, стверджують психологи. Джерел у нього - сила-силенна, і уникнути їх шкідливого впливу не вдається майже нікому.
За приблизними підрахунками американських фахівців, близько 30% ранніх смертей так чи інакше пов'язані з впливом робочого стресу. Саме він призводить до численних інфарктів, інсультів, негаразди зі шлунком, діабету, депресій і крім того провокує рак. Відомі й випадки і офісного суїциду: не витримавши напруги або не впоравшись з провалом, люди просто-напросто кінчали з собою.
Втім, якщо ви хочете уникнути настільки сумних наслідків, не поспішайте ковтати заспокійливі або, ще гірше, звільнятися. На допомогу нещасному «офісного планктону» американські психологи визначили 8 основних джерел стресу на роботі і відповідно розділили всіх працівників на «стресові типи». Для кожного типу характерні свої проблеми, свої способи на них реагувати і, на щастя для нас, свої методи їх вирішення.
Майстер на всі руки
Ви зайняті чимось постійно, але ніколи не можете з упевненістю сказати, чим саме і чому. То ви допомагаєте колеги, то навчаєте стажистів, то консультуєте сторонній проект - загалом, часу на власні безпосередні обов'язки у вас майже не залишається. У результаті повсякденні справи ви закінчуєте мало не вночі, а проекти здаєте похапцем і видихнувши з полегшенням.
Що робити. Невміння сконцентруватися і розставити пріоритети - одна з основних причин стресу на роботі. З одного боку, ви не можете відмовити в допомозі колегам, а з іншого - відчайдушно намагаєтеся не «завалити» власне завдання. Допоможе вам простий тижневик. Розпишіть свої - саме свої, а не чужі - справи за ступенем їх терміновості і важливості і планомірно йдіть за списком, проставляючи галочки навпроти кожного рядка. І, найголовніше, вчіться говорити немає у відповідь на прохання підсобити по роботі.
Хлопчик на побігеньках
Хто возить, на тому і катаються. Чули таку приказку? Це про вас. Ви не відмовляєтесь від жодної - навіть від найвіддаленішої від вашої посади роботи, - і думаєте, що ось-ось - і ваше начальство оцінить цю готовність жертвувати собою. Оцінило. Але аж ніяк не у вигляді премії або просування по службі, і ви продовжуєте бігати по чужих справах, так і не відчувши ніякої подяки.
Що робити. «Хлопчиками на побігеньках» зазвичай стають ті, для кого вкрай важливо схвалення оточуючих. Тому вони й виконують будь-які прохання, намагаючись догодити всім і кожному, а коли не отримують нічого натомість - починається стрес.
Єдиним рішенням для вас буде обговорити все начистоту зі своїм начальством. Не обов'язково вимагати підвищення окладу і нову посаду, але хоча б запитати, які у шефа є плани на ваш рахунок - це вже внесе невелику ясність у ситуацію. А заодно наочно продемонструє: варто вам і далі так напружуватися чи ні.
І ще рада: необхідне вам схвалення можна отримати не тільки по роботі. Допоможіть дружині з домашніми справами, купіть нові фіранки, почніть невеликий ремонт тощо Ось побачите: подяка дійсно дорогих для вас людей принесе не менше задоволення, ніж прихильність начальства.
Ізгой
Ви відчуваєте, що на роботі вам не до кого звернутися. Ні за професійною порадою, ні за «сто рублів до зарплати», і навіть обідати вам доводиться в гордій самоті. Якщо начальник вас прочухана, всі скарги і образу ви тримаєте в собі, а якщо похвалив - знову ж таки, оцінити вашу заслугу можете тільки ви самі.
Що робити. Психологи стверджують, що складових душевного здоров'я в компанії насправді всього дві: «близькість» і відкритість начальства і емоційна підтримка з боку товаришів по службі. Якщо вам не вистачає того або іншого, ви будете постійно відчувати хиткість свого становища, так що покваптеся налагодити контакт хоч з кимось із колег. Приходячи на роботу, не йдіть відразу у справи з головою, поговорити з ким-то, обміняйтеся парою фраз, і пам'ятайте: навіть якщо ви справляєтеся із завданнями краще всіх, начальники найчастіше запам'ятовують особистість - а не роботу, яку вона виконує.
Хлопчик для биття
До вас як ніби спеціально направляють самих злісних, незадоволених і крикливих клієнтів, а ви тільки і можете, що посміхатися, кивати головою і просити прощення невідомо за кого. Так, ваша кам'яне спокій - безсумнівна ознака професіоналізму, тим не менш за ним криється постійна образа, яку не на кому і колись «відіграти».
Що робити. Бізнес-тренери та лікарі визнають: приховувати під маскою свої справжні емоції - тим більше такі сильні, як роздратування і гнів, - вкрай непростим для будь-психіки справу. Але оскільки саме за це вам платять оклад, доведеться навчитися справлятися і з цим стресом.
Простіше за все - знайти вихід своїм емоціям де-небудь за межами офісу. Наприклад, влаштовувати собі сеанси крик-терапії, приходячи додому і просто ... кричачи кілька хвилин поспіль. Також допомагає зняти напругу будь-яка фізична активність, але головне, щоб вона була інтенсивною і тривалою.
Ну, і звичайно, з психологічної точки зору, намагайтеся не уособлювати себе зі своєю компанією і роботою. Якщо клієнт звинувачує вас у всіх гріхах, думайте про те, що ви - не ви, а тільки «вітрина фірми»; але ж у вітрини немає ні почуттів, ні тим більше здатності відчувати будь-якої стрес.
Заручник технологій
Скажіть «дякую» технічному прогресу. Завдяки ноутбуку, смартфону, пейджеру і т.п., ваш бос може дістати вас в будь-який час дня і ночі, а вже про спокійний відпустці годі й говорити. Коли ж ви в офісі, ви постійно відповідаєте на дзвінки й листи, а в перервах намагаєтеся сконцентруватися і нарешті попрацювати.
Що робити. Цифрові технології остаточно змішали наші особисте і робоче життя. У ліжко ми лягаємо з ноутбуком, в душ йдемо, не розлучаючись з мобільним телефоном, і якщо далі ви будете продовжувати так жити, «зловите» не тільки стрес, але і безсоння, втома, неуважність і т.п.
Встановіть собі чіткий розклад: наприклад, з 8 вечора ви вирубує всю свою техніку і відводите час на «Прочищення» голови. Інакше засмічуючи його остаточно, і тоді вже ніякий смартфон вам не допоможе.
Вичавлений лимон
Втома фізична і емоційна - ваш постійний супутник, ви звикли відчувати себе без сил. Фактично, ви вже не живете, а просто функціонуєте, і з повсякденними справами справляєтеся «на автоматі».
Що робити. Вам терміново потрібна відпустка або хоча б відгул. Якщо такий варіант ну ніяк неможливий, вчіться відпочивати під час вихідних. Вилазьте з ліжка, незважаючи на втому, шукайте нових вражень, гуляйте, ходите в кінотеатри, розважайтеся, знайдіть якесь хобі, заведіть собаку. Вам потрібна зміна обстановки, якась «віддушина» і обов'язково - дружнє спілкування і підтримка рідних.
Вічно винуватий
Ваш шеф постійно вибирає вас метою для публічного наруги, дає самі складні завдання і призначає неможливо короткі терміни. А якщо щось у роботі відділу пішло не так, вгадайте, хто перший виявиться крайнім і потрапить «на килим»?
Що робити. Ви, звичайно, можете спробувати «задобрити» боса, пошукавши доріжку до його прихильності, а ліпше за все - піти від протилежного і продемонструвати, що ви все-таки професіонал. Коли він поставить вам черговий неможливий дедлайн, спокійно і аргументовано поясніть, чому це не в ваших силах, а заодно вкажіть нові, більш адекватні роботі терміни. Так ви отримаєте заслужену повагу - і начальства, і колег, - а не репутацію «кімнатної собачки», і заодно повернете собі почуття власної гідності.
Обділений
У житті й у роботі правди немає. У цьому ви переконалися, спостерігаючи, як начальник підвищує своїх фавориток, а премії виплачує тільки найближчим родичам. А оскільки ні довгими ногами, ні кровної зв'язком з керівництвом ви не володієте, сподіватися на що-небудь давно перестали.
Що робити. Ситуація явною несправедливості - це завжди стрес для тих, хто в ній обділений. А почуття безпорадності та безвиході тільки подвоює емоційне навантаження.
Категорія: Поради юриста | Переглядів: 2324 | Додав: ВКарпатах | Теги: 8 «стресових типів» офісного праців | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Травень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Статистика

Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Реклама
З питань
розміщення реклами
звертайся
за тел. 063 61 21 545
Copyright "Твоє право" © 2024. При копіюванні матеріалу гіперпосилання на сайт pravnik.at.ua обов'язкове. Хостинг від uCoz