Відповідно до ст. 1 Закону України „Про звернення громадян” громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. У відповідності до ст. 7 зазначеного Закону звернення, оформленні належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну приналежність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення. Посадова особа приймаючи звернення громадянина зобов’язана назвати займану посаду, своє прізвище, і обов’язково зареєструвати письмове звернення (тобто, проставити вхідний номер листа та дату надходження). Відмовляючись назвати своє прізвище та зареєструвати звернення посадові особи порушують законодавства про звернення громадян, за що повинні нести цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність. Згідно із ст. 29 зазначеного закону нагляд за дотриманням законодавства про звернення громадян здійснюється Генеральним прокурором України та підпорядкованими йому прокурорами. Відповідно до наданих їм чинним законодавством повноважень вони вживають заходів до поновлення порушених прав, захисту законних інтересів громадян, притягнення порушників до відповідальності. Таким чином, особа маєте право звернутися зі скаргою на дії начальника ЖЕКу до районної прокуратури з приводу порушенням ним Ваших конституційних прав, а також маєте право звернутися до районного УЖГ, в підпорядкуванні якого знаходиться Ваш ЖЕК. Копію скарги на дії начальника ЖЕКу необхідно послати і до районної адміністрації.