"ТВОЄ ПРАВО" - фахові юридичні консультації -

захисти себе!

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [1]
Інші [0]
Пошук
Головна » Статті » Мої статті

чи варто захищати свої споживчі права?
Як часто ваше споживче право було порушене? Як часто радячись з консультантом про товар Ви стикалися з грубістю? Коли в останнє купуючи товар в супермаркеті він виявлявся зіпсованим? Варто припустити, що відповіддю на всі вище задані питання буде «нещодавно». А взагалі, чи є рішення цих проблем? Або вони так і залишаться нагальними проблемами кожного споживача окремо? Відповідно до пункту 41 розділу 1 Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами Суб'єкт господарювання повинен забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, у якому розміщується інформація про найменування власника або вповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, місцезнаходження і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів. Отже, Закон примушує суб’єкта господарювання забезпечити наявність куточка покупця на видному та доступному місці, але ж чому деякі споживачі, чиє право порушене, ігнорують можливості надані їм законодавством? Можна здогадатись, що деякі споживачі просто не вірять в те, що написавши в «книгу скарг» їх порушене право буде відновлене. Правильне використання книги відгуків - це гарний початок для цього. Варто пам’ятати, що книга відгуків та пропозицій – це перш за все документ звітності, що служить інструментом швидкого реагування адміністрації на порушення. Кожна сторінка є пронумерованою, а вся книга - прошитою. При внесенні запису, споживач повинен залишити свої контактні данні. Якщо Ваше право порушене - не варто ігнорувати ситуацію що склалася, скористуйтесь книгою скарг, а норми Закону Вам допоможуть у цьому. Відповідно до пункту 5 Наказу Про затвердження Інструкції про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства, споживачу, який бажає зробити запис до Книги відгуків і пропозицій, повинні бути створені необхідні для цього умови. Тобто, якщо Ви виявили бажання зробити запис у Книзі, то вам повинні надати не тільки ручку, а й стіл та стілець. Керівник підприємства, де було здійснено запис, повинен розібратися по суті питання та вжити необхідних заходів до усунення недоліків і порушень в роботі підприємства, та зробити запис на зворотному боці заяви про заходи, яких вжито. До того ж, у тижневий термін, в обов'язковому порядку, надіслати письмову відповідь заявнику за вказаною ним адресою. Таким чином, Книга відгуків і пропозицій є хорошим початком. Навіть якщо проблему до кінця не вирішать, у Вас є шанс, принаймні, отримати вибачення. Однією з проблем вітчизняних супермаркетів є продаж товарів, строк придатності яких вже закінчився. Недобросовісні підприємці навчилися самотужки на упаковках друкувати граничний строк придатності товару, тим самим ставлячи під загрозу здоров’я покупців. Поняття «Строк придатності» надає Закон України Про внесення змін до Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини". Отже, строк придатності – це проміжок часу, визначений виробником харчового продукту, протягом якого, у разі додержання відповідних умов зберігання, транспортування, харчовий продукт зберігає відповідність обов'язковим параметрам безпечності та мінімальним специфікаціям якості. Варто відмітити, що інколи споживачі плутають поняття «термін» та «строк» придатності. Відповідно до ДСТУ 1.5:2003 Національна стандартизація. Правила побудови, викладання, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів, «строк» – це установлений, визначений для кого-, чого-небудь проміжок часу, а «термін» - призначений, установлений момент, час виконання або настання чого-небудь. Варто зауважити, що велика кількість споживачів просто не звертають увагу на термін придатності. Причиню цього може бути брак часу, вади зору (адже іноді термін вказаний досить маленьким шрифтом), або ж просто не звикли до цього. Особисто Ви, помітивши на прилавках магазину товар, строк придатності якого закінчився, не поспішайте класти його знов на полицю. Ваша байдужість може спричинити незворотні наслідки. Люб’язно попросіть працівників магазину зняти товар з полиці, нагадавши йому про можливий штраф. Якщо ж ваше прохання ігнорується є більш дієвий спосіб – звернутись до районного відділу захисту прав споживачів. Кожен споживач має взяти собі яз за правило: завжди зберігати чек, адже чек ( як товарний так і фіскальний) є одним із документів, що підтверджує факт купівлі товару. Якщо спір стосується, наприклад, побутової техніки, то фактом підтвердження купівлі-продажу товару може бути відповідно заповнений технічний паспорт, інструкції з експлуатації, тощо. Складніше буде з продуктами харчування. Проте і тут Закон дозволяє, якщо товарний чек втрачено, підтвердити факт купівлі продажу словами свідка. Таким чином, ставши учасником або ж просто свідком певного інценденту, що порушує права споживачів, не варто лишатися байдужим, а потрібно діяти, та вірити, що спільними зусиллями дещо все таки можна змінити на краще.
Категорія: Мої статті | Додав: Юлія (26.09.2012)
Переглядів: 647 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статистика
Copyright "Твоє право" © 2024. При копіюванні матеріалу гіперпосилання на сайт pravnik.at.ua обов'язкове. Хостинг від uCoz